четвъртък, 31 декември 2015 г.

Книгите на 2015.


 Ето, че дойде време и за последният пост от 2015 (колко вълнуващо). Днес, както вече знаете, ще разгледам най-доброто от това, което прочетох през годината. В списъка ще включа не само книги, който са излезли през тази година, а въобще всичко, което прочетох. Това не са непременно любимите ми книги, но поне тези, който оставиха най-голям отпечатък за 2015.



"Елинор и Парк" от Рейбоу Роуъл


 Започнах годината много добре като взех решение да прочета "Елинор и Парк" от Рейнбоу Роуъл. Бях чувал страхотни ревюта за книгата и затова бързо я добавих към TBR листа. Изненадах се, че бързо успях да я купя и прочета, обикновено се бавя с месеци с новите заглавия. Все още помня невероятната история на Елинор и Парк, и честно казано не мисля, че скоро ще я забравя.

"Железният изпит" от Х.Блек & К.Клеър


 През 2015, започнах неочаквано една нова поредица - "Железният изпит". Наистина се радвам, че просто се случи да попадна на тази книга, защото се влюбих в историята и геройте, въпреки че е предназначена за малко по-малките читатели, е написана много увлекателно. Много напомня за "Хари Потър", но ви уверявам, че това не е поредното негово копие. Книгата е с оригинален сюжет, а обратите в него ще ви накарат да крещите. Тук можете да видите ревюто ми за първа книга, а тук за втора.

"Въглен в пепелта" - Сабаа Тахир


 Това е най-добрият дебютен роман за 2015 поне според мен. Въпреки че не спечели в наградите на Goodreads, за мен той все пак е най-добрия. Благодарен съм много на издателство Сиела, който бързо преведоха и издадоха книга, защото без тях, ние сигурно щяхме да я прочетем след 2-3 години. Сюжета тук е малко сложен, затова няма да се опитвам да ви го обяснявам, но ако по някаква случайност не сте хвърлили око на "Въглен в пепелта", по-добре го направете, защото тази поредица скоро ще се превърне в хит. Тук може да видите пълното ми ревю.


"Лунните Хроники" от Мариса Мейър


И това е най-доброто ми четиво за годината, или по-скоро четива. Въпреки че първоначално бях скептично настроен към серията, през Март най-накрая се реших да прочета "Синдер", първата книга от поредицата, и се влюбих. Обикновено не си падам толкова много по научната фантастика, но тук всичко се вписваше идеално. "Лунните Хроники" са поредица от книги, който проследяват историята на момиче киборг, което се бори за живота си. Книгите са един вид преработка на известни приказки като "Пепеляшка", "Червената шапчица", "Снежанка" и други. Единственото, за което съжалявам е, че за жалост от ЕГМОНТ не успяха да издадат на време последната книга от поредицата - "Уинтър" и не успях да приключа със серията за цялата 2015, но се надявам, че това ще е едно от първите неща, което ще направя през идващата 2016.

 Това беше всичко от мен за 2015. Приятно посрещане на новата година и не спирайте да четете!


Няма коментари:

Публикуване на коментар